Een van de fijnste manieren om te besparen is wanneer je het voor elkaar krijgt om minder te betalen voor precies dezelfde service. Want waarom zou jij meer moeten betalen dan nieuwe klanten die vaak een fijne korting ontvangen? Geen paniek, want er zijn ook professionals op de markt die de onderhandeling voor jou uit handen nemen. Vandaag laat ik je mijn ervaring met Dyme zien!
Wat is Dyme?
Om inzicht te krijgen in jouw geld en abonnementen ontwikkelde Dyme een app waarmee je dit allemaal in de gaten kunt houden. Je kunt -tegen betaling- een budget instellen en jouw uitgaven automatisch laten importeren door jouw bankrekening te koppelen. Maar Dyme houdt ook voor je in de gaten of jij te veel betaalt voor jouw contracten en abonnementen en stuurt jou notificaties als het ook anders kan.
Maar het wordt nóg mooier, want zelfs met een gratis abonnement kan Dyme deze ‘te dure’ contracten voor jou onderhandelen. Zo proberen ze een lager tarief voor je te regelen.
Natuurlijk betaal je wanneer deze onderhandeling lukt wél een bedrag aan Dyme zelf. Ze rekenen hier 30% commissie op. Dus hoe hoger het bedrag wat zij eraf weten te snoepen, hoe hoger hun eigen commissie is.
Nou ben ik zelf een ster in onderhandelen, maar ik was erg benieuwd of de professionals van Dyme het beter kunnen dan ikzelf. En natuurlijk deel ik mijn ervaring met Dyme.
Onderhandelen over mijn KPN contract
Ik ben al jaren tevreden klant bij KPN voor mijn internet en televisie abonnement. Omdat mijn contract bij KPN eind vorig jaar afliep, was dat een goed moment om deze taak aan Dyme te geven. Dus eind november klikte ik via de app aan dat ik deze opdracht aan Dyme wilde geven. Dit is super gebruiksvriendelijk, want je hoeft alleen toestemming te geven in de app en je bent klaar. Binnen twee weken zou ik het nieuwe aanbod binnen hebben. Zo hoef je er niet meer naar om te kijken.
En dat deed ik dus ook niet. De hele decembermaand was ik gewoon lekker bezig met gezelligheid, Sinterklaas en Kerst. Heerlijk! Maar toen kwam januari en had ik -behalve een mailtje dat het iets langer duurde- nog steeds niets gehoord.
Een paar mailtjes later schoten ze bij Dyme eindelijk in de actiestand en werd er daadwerkelijk met KPN gesproken.
Kom maar op met die besparing!
Het aanbod van KPN
Nou onderhandel ik jaarlijks zelf over mijn contract met KPN, dus ik heb best wel wat ervaring met wat ‘normaal’ is om er uit te kunnen slepen. Een jaar eerder kon ik bijvoorbeeld € 126,- korting op jaarbasis op mijn rekening krijgen. Dus mijn verwachting was dat Dyme hier wel overheen zou kunnen gaan.
En op 8 januari ontving ik een heel blij mailtje dat het was gelukt! ?
Dyme heeft namelijk voor me geregeld dat ik € 5,- per maand op mijn contract bespaar dit jaar. Dat telt op naar… € 60,-. Daarnaast vragen ze natuurlijk een bedrag voor deze onderhandeling -logisch-, dus € 18,- hiervan schreven ze automatisch af van mijn rekening.
De totale besparing voor dit jaar is dus: € 42,-. Dat is dus € 84,- lager dan ik zelf voor mekaar krijg.
Beoordeling
Nou is € 42,- altijd mooi meegenomen natuurlijk, en wanneer je zelf absoluut niet kunt onderhandelen kun je hier zeker gebruik van maken. Maar met mijn voorkennis en ervaring was ik toch wel een beetje teleurgesteld. Dit laat maar weer zien dat ik dit echt beter zelf kan doen.
Maar hoe vond ik het gehele proces eigenlijk gaan? Wat is mijn ervaring met Dyme?
Ik beoordeel de Dyme service op 4 punten: functionaliteit app, gemak, kosten en het resultaat natuurlijk.
[wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] Functionaliteit app[wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] Gemak
[wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] Kosten
[wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] Resultaat
Totaal: [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star-2″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”star” wrap=”i”]
Alles bij mekaar scoort Dyme voor mij een kleine onvoldoende. Vooral het feit dat ik zélf alsnog achter de onderhandeling aan moet, reken ik ze aan. Dat het resultaat niet zo hoog is als ik had gehoopt is natuurlijk jammer, maar ze hadden me een hoop werk uit handen kunnen nemen. Doordat ik er zelf achteraan moest mailen, had ik de hele onderhandeling ook gewoon zelf kunnen doen.
Is Dyme dan voor iedereen slecht? Nee. Kan jij absoluut niet onderhandelen, of krijg je het niet voor elkaar om een mooie korting te scoren? Dan kan Dyme je in ieder geval helpen om een kleine korting te regelen. En de app zelf is natuurlijk hartstikke handig om je te helpen herinneren dat je te veel betaalt voor jouw contract. Wel even jouw bankrekening koppelen natuurlijk!
Je kunt de app downloaden voor Android en iOS. Wil je meer weten over hoe Dyme werkt? Ik schreef al eerder een blog over Dyme! Wist je bijvoorbeeld dat de betaalde budget module gratis is als je niet genoeg geld hebt om ervoor te betalen?
Disclaimer
Op deze pagina wordt gebruik gemaakt van zogenaamde affiliate links. Dat betekent dat als jij Dyme gaat proberen, ik een vergoeding kan ontvangen. Jij betaalt natuurlijk niets extra! Meer weten? Lees de advertentie disclaimer.
Geef een reactie